Listopadowy odcinek „Kazio Sponge Talk Show” we Wrocławskim Teatrze Lalek jak zawsze na czasie. Był więc barszczyk (tyle, że Sosnowskiego), świąteczna coca-cola (ale z wódką), wróżby z kart (w tym wypadku lojalnościowych) oraz szopka z Józefem (konkretnie Piłsudskim). Gospodarz wieczoru skarżył się, że z jego imieniem nie są związane żadne atrakcyjne zjawiska, jak na przykład Andrzejki. Po tym odcinku proponuję, by poziom absurdu oficjalnie był mierzony w Kaziometrach.
Z każdą kolejną odsłoną tego nietypowego Talk Showu klimat robi się coraz bardziej rodzinny i swojski – na widowni pojawiają się znajome twarze, a Kazio sam zaczął prowadzić statystyki dotyczące tego, ilu zadowolonych widzów wraca do niego co miesiąc. A powracających jest bardzo wielu i dlatego publiczność zaczyna przejawiać też specyficzne, wypracowane zachowania. Chętniej przyjmuje prezenty zaklęte w małych, szklanych buteleczkach i wręcz wyrywa się do wychodzenia na scenę, gdy pojawiają się w zasięgu wzroku pingpongowe piłeczki. Trzeba przyznać, że dobrze sobie Kazio wychował fanów.
Trzecia odsłona „Kazio Sponge Talk Show” została zatytułowana CHWDP, co daje się rozwinąć jako Choinka, Wigilia, Dużo Prezentów. Tę listę uzupełniały Andrzejki, które z wielu powodów bardzo frapują sześcioletnią lalkę. Przywołując swoją złotą myśl „Jak ktoś Ci nie dał imprezy, sam sobie ją zrób” tym razem ulubieniec publiczności zaprosił widzów do udziału w Kazieńkach – talk-showowym odpowiedniku Andrzejek. Ze względu na to, że Kazio i jego matka (Anna Makowska-Kowalczyk) ćwiczą się bardzo intensywnie w ekonomicznym zarządzaniu czasem, impreza z wróżbami została połączona ze świętowaniem Bożego Narodzenia. Za uzyskaną przepowiednię – realizowaną przy pomocy kart lojalnościowych z różnych sklepów i punktów gastronomicznych – należało sprezentować wróżbicie Kaziowi pocałunek pod jemiołą. W świąteczny klimat wprowadzały także refleksje o prezentach, które mogą być trafione lub nie i stąd ich otrzymywanie skojarzyć można z klasyczną grą w statki. Najbardziej w tym odcinku dostało się Coca-Coli, o której piosenkę zaśpiewały wspólnie Pepsi i Hoop Cola, jako produkty pokrzywdzone przez kampanie marketingowe z Mikołajem w roli głównej.
Kazio Sponge z odcinka na odcinek staje się coraz lepszą wersją siebie i jeśli ten proces będzie postępował, spokojnie uda mu się jeszcze zorganizować set o coachingu i samorealizacji. Niezależnie od tematyki, twórcy tej nietypowej formuły teatralnej czyli Anna Makowska-Kowalczyk i Grzegorz Mazoń potrafią widzów wielokrotnie podczas jednego spektaklu zaskoczyć. Ich skojarzenia, pomysły i sposób widzenia świata są tak niebanalne, że oglądanie Kazia co miesiąc nie ma prawa być w jakimkolwiek stopniu przewidywalne. Choć czasu na przygotowanie kolejnych odsłon programu mają wciąż irracjonalnie mało, sami sobie podnoszą poprzeczkę coraz wyżej. Tymczasem w grudniu czeka nas przedsylwestrowa bomba, czyli odcinek pod tytułem „Hard Rok”.
Wrocławski Teatr Lalek
Kazio Sponge Talk Show
Odcinek 3: CHWDP – Choinka, Wigilia, Dużo Prezentów
Pomysł, scenariusz i scenografia: Anna Makowska-Kowalczyk, Grzegorz Mazoń; Muzyka: Grzegorz Mazoń, Teksty piosenek: Anna Makowska-Kowalczyk; Obsada: Kazio Sponge, Anna Makowska-Kowalczyk, Grzegorz Mazoń
Premiera: 24-25.11.2018